وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم
سرخط خبرها

میرکاظمی: پرداخت مابه‌التفاوت رتبه‌بندی معلمان پس از آماده‌سازی احکام| درباره افزایش حقوق کارمندان شهریورماه تصمیم‌گیری می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۲۳۲۴
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
  • ۲
میرکاظمی: پرداخت مابه‌التفاوت رتبه‌بندی معلمان پس از آماده‌سازی احکام| درباره افزایش حقوق کارمندان شهریورماه تصمیم‌گیری می‌شود
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه باید منابع افزایش حقوق کارمندان مشخص شده و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود، گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمالاً در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود میرکاظمی در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور در زمان تحویل دولت صفر نبود، به معنی واقعی منفی بود، اظهار داشت: ذخایر کشور ۳۰ تا ۷۰ درصد کمتر از حد متعادل بود و ماه اول دولت نگران پرداخت حقوق بودیم.

وی با بیان اینکه به لطف خدا این وضعیت اقتصادی و مالی حتی با شرایط خاص بحران کرونا مدیریت شد، افزود: ۵۳۴ همت اوراق از دولت دوازدهم به دولت سیزدهم ارث رسید که درسال جاری باید ماهیانه ۱۵ همت اصل و سود آن‌ها را پرداخت کنیم. برخی می‌گفتند واکسن و خرید واکسن وابسته به اف‌ای‌تی‌اف است، اما دیدید که واکسن وارد شد و نفت تولید و صادر شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید براینکه ماهیانه ۲۷ همت یارانه نقدی می‌دهیم، سالانه هم ۱۵۰ همت یارانه نان و دارو می‌دهیم، در مجموع ۲۳ میلیارد دلار همچنان یارانه می‌دهیم که ۵ میلیارد دلار هم بیشتر از گذشته است، خاطرنشان کرد: علت افزایش قیمت‌های جهانی است بنابراین دولت از حذف ارز ترجیحی درآمدی برای خود کسب نکرده است.

میرکاظمی با بیان اینکه هیچ تولیدکننده‌ای در داخل نمی‌توانست با واردات ناشی از ارز ۴۲۰۰ رقابت کند، تصریح کرد: افزایش حقوق‌ها در ۴۰ سال گذشته یک سیکل معیوب بوده، که منجر به افزایش پایه پولی و تورم شده است. در ۸ سال دولت قبل هزینه‌های دولت جهش بی‌سابقه‌ای داشت.

وی ادامه داد: پایان سال دولت دهم کل مصارف کشور ۸۹ همت بود، اما سال گذشته یعنی پایان دولت دوازدهم مصارف کشور به ۱۰۰۷ همت رسید. دولت را با تورم ۵۰ درصدی تحویل گرفتیم و پایان ۱۴۰۰ به زیر ۴۰ درصد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با بیان اینکه امسال بخشی از تورم وارداتی و ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی است، گفت: امسال باید ۱۸۰ همت اوراق دولت قبل را تسویه کنیم در مقابل حدود ۱۰۳ همت خواهیم فروخت. امسال جهش بسیار خوبی در درآمد‌های مالیاتی به جهت شناسایی مودیان جدید و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۴۷۰ همت وصول مالیات خواهیم داشت، تاکید کرد: تا سال‌های گذشته ۲۰ درصد درآمد‌های نفتی به صندوق توسعه ملی میرفت، اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب از امسال ۴۰ درصد درآمد‌های نفتی به صندوق می‌رود.

میرکاظمی به رتبه‌بندی معلمان پرداخت و اظهار داشت: هدف از رتبه‌بندی، افزایش کیفت آموزش و پرورش است. خود رتبه بندی هدف نیست. ما به صورت علی الحساب به ازای هر ماه یک میلیون و در مجموع ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان واریز کردیم. وقتی احکام معلمان آماده شد مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درباره افزایش حقوق کارمندان ابراز کرد: باید منابع افزایش حقوق کارمندان مشخص شده و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود. این موضوع در حال بررسی است و احتمالاً در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

میرکاظمی همچنین در ادامه این نشست خبری در مورد تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها و موضوع کالابرگ گفت: کالابرگ به این معنا نیست که کالابرگی صادر شود تا از طریق آن کالای اساسی خریداری شود بلکه به این صورت است که با فراهم‌شدن سازوکار‌ها و طراحی سامانه‌ای خاص، پول یارانه مستقیم بعد از خرید کالای اساسی توسط مردم به حساب فروشنده واریز شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: قانون بودجه به کالابرگ تاکید می‌کند، اما مردم به یارانه نقدی تمایل بیشتری دارند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مردم موافق یارانه نقدی هستند.

میرکاظمی با تاکید براینکه یارانه نقدی تورم‌زا نیست، اظهار داشت: حتما دولت و مجلس بهترین شیوه را برای حمایت‌های یارانه‌ای انتخاب خواهند کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
0
تحفه پنج میلیارد دلار بیشتر از گذشته دردت میاد در عوض تورنت بیست درصد بیشتر شده
ناشناس
Netherlands
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
0
0
نف
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->